شیخ بی چراغ

خدایا به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن تلف کرده ام سوگوار نباشم

شیخ بی چراغ

خدایا به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن تلف کرده ام سوگوار نباشم

آرش کمانگیر ودلتنگی های من...

...منم آرش ؛ چنین آغاز کرد آن مرد با دشمن

منم آرش سپاهی مردی آزاده .به تنها تیر ترکش آزمون تلختان را

اینک آماده.

مجوییدم نسب ـ فرزند رنج وکار ـگریزان چون شهاب از شب؛ چوصبح آماده دیدار.

مبارک باد آن جامه که اندر رزم پوشندش.گوارا باد آن باده که اندر فتح نوشندش...*

این شعر را به یاد عزیزی نوشتم که این روزها دغدغه اش را دارم..دوستی که فراز ونشیب زندگیش، منشش و کلامش مرا ناخوداگاه به یاد آرش می اندازد. همان طور اسطوره ای.برای صبرش دعا کنید که می دانم این روزها عجیب ، بی تاب است.

دیروز نتایج کنکور هم اعلام شد.احتیاج به بک مسافرت تک نفره دارم.دلم هوای جنوب را کرده است.اروند، فکه و قتله گاه آوینی اش، طلائیه ،

دوکوهه و حسینیه حاج همت و آن شب های بارانی اش، پادگان حمید، میشداغ و  رزم شبانه اش...

 

از آن روز ها 4 سال می گذرد.اما انگار هنوز که هنوز است یک تکه از وجودم را در میان ساختمانهای نیمه خراب دوکوهه جاگذاشته ام...خداکند فرصتی دیگر دست بدهد

 

به قول شاملو"روزگار غریبیست " این  روزهای پر التهاب.فکر می کردم بعد از اعلام نتایج به یک آرامش نسبی می رسم.اما انگار این آرامش حالا حالا ها خیال آمدن ندارد.نگرانم.دعا کنید اگر امتحان الهی است سربلند بیرون بیایم.همه چیز را به خودش سپرده ام که می دانم "من یتوکل علی الله فهو حسبه". با همه اینها نمی دانم راز این بی تابی در چیست...

روزگار غریبیست نازنین.../

*زنده یاد سیاوش کسرایی

 

نظرات 12 + ارسال نظر
سید جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:38 ب.ظ

آری آری جان خود در تیر کرد آرش. کار صدها نیزه و شمشیر کرد آرش

اماآرش قصه ما نباید جانش رادرتیر کند...او این رامی داند

kamyar شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:29 ق.ظ

life is short,energy limited,very limited.and with this limited energy we have to find the unlimited;with this short life we have to find the eternal.a greatchallenge!so please don,t be concerned with unimportant matters.

همیشه این رابه خاطر می سپارم دوست عزیزم.

نبی بهرامی یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:52 ب.ظ http://bidemajnoon67.blogfa.com/

سلام تارای عزیز.یه چیزی می گم شاید خیلی ها قبول نداشته باشن اما به اعتقاد من دل خوشی هیچ ربطی به نتایج کنکور نداره .اصل اینه که خدا دل آم رو خوش کنه نتیجه کنکور بهانه است.خوشحالم که که دلت هوای جنوب کرده راستش هنوز سعادت نداشتم که برم اونجا اما این عید رو باید برم اگه با پای پیاده هم باشه .کاش بیشتر برام از اونجا می گفتی .

mina دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام
عالیهههههههههههههه
برایت آرزوی موفقیت می کنم

ترش چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:35 ق.ظ http://www.b-1736-el.blogsky.com

خوشکله وبلاگت
خسته نباشی

همون پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:08 ب.ظ

آخه آی کیو! آخه دانشمند چی بگم آخههههههههههههههههه

یشیشسی جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:41 ق.ظ

یسشیسشیسشیشسشسییشسییشسیسشی

مانیا جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:07 ب.ظ

مرسی

هانیه بختیار جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:09 ب.ظ http://www.blognevesht.blogfa.com

سلام مرجان مهربونم .. خوبی؟ حرف هایی که برات نوشته بودم اون قدر حسی بود که نمی تونم دوباره مثلشو بگم..شاید بهتر بوده اصلا یه چیزی باشه که بین من و تو بمونه..فقط می دونم که تشکر من به پای دعا تو نمی رسه..وقتی اومدم فکر کردم قراره روز به روز تنها تر شم و هر روز از خاطره چند نفر پاک شم..اما دیدم دوستایی رو که ندیده بودمشون پیدا کردم ، انگار بیرون دایره خودت وایسادی و داری نیگا می کنی می بینی که کی باهات چی کار می کنه..
...کتابم از اینترنت دانلود کردم برات می فرستم..
خوب باشه حالت..

هانیه تا وقتی برگردی فقط می تونم بگم دوستت دارم

آرش علیزاده شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:48 ق.ظ http://1dar.blogfa.com/

سلام. وبلاگ قشنگی داری. تبریک میگم. ممنون که سرزدی و لینک وبلاگ را گذاشتی منهم به زودی اینکار را انجام میدم.
نتایج کنکور به تنها چیزی که ربط نداره خوشبختیه!
دلخوشی اینه که آدم بتونه با خودش و دلش رو راست باشه ...
امیدورام همیشه شاد و موفق باشی.

منت گذاشتین آقای علیزاده

شایان یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:29 ق.ظ http://shayanleopard.blogfa.com

سلام چطوری

من شایان پلنگ همون شایان قاتل هستم

شاید منو بشناسی

پس سری بزن

سلام پسر دایی کوچولوی خودم.باشه عزیزم می آم

نبی بهرامی دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:31 ق.ظ http://www.bidemajnoon67.blogfa.com/

بعد به من بگو تنبل .حالا معلومه کی تنبله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد